sunnuntai 24. heinäkuuta 2016

4 VIIKKOA


Tänään sunnuntaina mulla on vielä neljä viikkoa Ruotsissa jäljellä. Ihan hullua miten aika menee! Joka sunnuntai mä havahdun siihen, että taas yks viikko on mennyt. Oon pikkuhiljaa alkanut nauttia olostani täällä ja nyt, kun aurinkokin on paistanut täällä koko viikon tuntuu, että kaupunki on ihan puhjennut kukkaan. Ihmiset on ulkona ja kaikkialla tapahtuu. Täällä sitä vaan törmää mitä ihmeellisempiin ihmisiin ja ihan sattumalta. Saa vaan ihmetellä tätä kaikkea oikeesti!

Töissäkin viihdyn päivä päivältä enemmän ja ihan kauhulla odotan sitä, että joudun hyvästelemään meidän työporukan ja kaikki rutiinit ja työpaikkaruuan. Tuntuu hassulta, ettei vapaa-ajan suunnitelmia voi miettiä hirveän pitkäksi aikaa eteenpäin ja pitää jo ajatella, että kuukauden päästä en oo enää täällä enkä voi suunnitella pitkälle. Koti kutsuu ja oikeesti se tuntuu vaan hyvältä.


Vaikka Göteborg onkin Ruotsin toisteksi suurin kaupunki, on se aika pieni. Keskusta on tosi kompakti ja reuna-alueet on vaan reuna-alueita. Mun silmiä on kuitenkin avannut ihan hirveesti kaikki nää upeat nähtävyydet ja paikat täällä luonnossa, kuten Ramberget, Slottskogen, Delsjöområdet ja saaristo. Mieli lepää ja nyt ymmärrän täysin, mitä jotkut tässä kaupungissa näkee. Vajaa kolme kuukautta riittää kyllä mulle ;-)

Huomenna alkaakin mun ja mamin yhteisprojekti, neljä viikkoa Batskun reissuun ja ruokavalion kevennys on paikallaan. Pakko jättää herkut ja rilluttelu nyt ihan minimiin, että kehtaa dallailla pari viikkoa biksuissa Batskulla ja ehkä myös jossain muualla...


Uusi työviikko on taas aluillaan ja mä ootan innolla! Ihanaa nähdä kaikkia tyyppejä siellä ja ihanaa miten ne piristää mun päiviä. Alkukesästä tuskailin, miten voin ikinäkään olla näiden tyyppien seurassa monta kuukautta mutta kappas kummaa oon viihtynyt ihan älyttömän hyvin!

Toivottavasti teidänkin kesä on mennyt ihan hullun hyvin, jakakaa vaikka kommenttiboksissa vähän fiiliksiä, jos siltä tuntuu! ;-)

♥:Emmi

PS. Eilinen my day ruotsiksi löytyy täältä!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti